Rekordiniai JAV technologijų įmonių rezultatai, bet silpnesnės ateities prognozės
Didžiosios JAV technologijų įmonės fiksavo rekordinius antrojo ketvirčio pelnus, bet pateikė silpnesnes ateities prognozes.
Didžiosios JAV technologijų įmonės: „Apple Inc.“, „Microsoft Corporation“, „Alphabet Inc.“ („Google“), „Facebook Inc.“, „Amazon.com Inc.“ pranoko pelno vienai akcijai (EPS) lūkesčius, tačiau nuvylė trečiojo ketvirčio prognozėmis. Penkios didžiausios įmonės pagal rinkos kapitalizaciją JAV biržose išskyrė aukštus investuotojų lūkesčius antrajai metų pusei. Po itin sėkmingo antrojo ketvirčio, kuriame skaitmeninių paslaugų pardavimai augo dešimtimis procentų, įmonės pabrėžia, jog sunku atrasti papildomų katalizatorių likusiems metams.
Įmonės rodo puikius rezultatus, tačiau rinka žiūri į ateitį
Iki liepos pabaigos 59% „S&P 500” indeksui priklausančių įmonių pateikė savo 2021 metų antrojo ketvirčio finansinius rezultatus. Remiantis „FactSet“ analitikų duomenimis, net 88% jų pranoko pelno vienai akcijai prognozes. Kol kas bendras ketvirtinis pelno augimas pagrindinio JAV akcijų indekso įmonėms prognozuojamas arti 85%. Toks rezultatas būtų didžiausias nuo 2009 metų paskutiniojo ketvirčio.
Tiesa, rekordinio antro ketvirčio dauguma analitikų tikėjosi, šie rezultatai jau iš esmės yra įskaičiuoti į šalia visų laikų aukštumų esančias akcijų kainas. Tuo metu silpnesnės ateities prognozės, nors trumpuoju laikotarpiu ir turėjo neigiamą įtaką akcijų kainai, ilgesniu laikotarpiu gali išeiti į naudą pačioms įmonėms. Paskutinį liepos trečiadienį JAV Federalinis rezervas išlaikė palaikančios monetarinės politikos poziciją, motyvuojant didesniais ekonomikos atsigavimo lūkesčiais. Taip pat sparčiai auga Covid-19 Delta atmaina, kuri galimai apribotų realios ekonomikos veiklą ir prisidėtų prie papildomo e-komercijos ir skaitmeninių debesų kompiuterijos sprendimų paklausos. Šie faktoriai gali prisidėti prie tolimesnės didžiųjų įmonių akcijų sėkmės. Galiausiai, technologijų lyderiai vis dar turi kainos formavimo galią savo rinkose ir paskutinį dešimtmetį randa naujų būdų nustebinti investuotojus.
„Apple“ demonstruoja solidų „iPhone“ augimą prieš 5G ciklą
„Apple“ pristatė itin stiprius 2021 m. antrojo ketvirčio rezultatus. Įmonė fiksavo 81,41 mlrd. USD ketvirtines pajamas (buvo tikimasi 73,30 mlrd. USD) ir 1,30 USD pelną akcijai (buvo tikimasi 1,01 USD), pranokdama „Refinitiv“ analitikų prognozes. „Apple“ jau trečią ketvirtį iš eilės dviženkliu procentu augino kiekvieno segmento pajamas – šįkart visi segmentai augo daugiau nei 12%.
„iPhone“ pardavimai augo 49,8% lyginant su atitinkamu praėjusių metų ketvirčiu. Žvelgiant į ateitį pozityviai nuteikia rudenį išeisiantys 5G palankantys telefonai, kurių pirmoji gamybos partija užsakyta 90 mln., lyginant su 70 mln. pirmuoju „iPhone 12“ užsakymu. Tiesa, įmonė tikisi paslaugų sulėtėjimo trečiajame ketvirtyje bei įspėja apie tolimesnį puslaidininkių komponentų trūkumą, kuris šiame ketvirtyje sumažino „iPad“ ir „Mac“ pardavimus apie 3 mlrd. USD.
„Microsoft“ sėkmę nulemia lūkesčius pranokęs debesų kompiuterijos segmentas
„Microsoft“ pranoko išankstines ketvirčio prognozes ir pasiekė 46,15 mlrd. USD ketvirtines pajamas (buvo tikimasi 44,24 mlrd. USD) bei 2,17 USD pelną akcijai (buvo tikimasi 1,92 USD). „Microsoft“ pajamos augo 21,4%, o grynasis pelnas net 44%, lyginant su atitinkamu praėjusių metų ketvirčiu.
Pagrindinė „Microsoft“ debesų kompiuterijos platforma „Azure“ pastarąjį ketvirtį pajamas augino dar šiek tiek greičiau nei pirmojo ketvirčio metu – 51%, pranokdama 45,3% analitikų prognozę. Nors įmonė tikslios prognozės ateinančiam ketvirčiui nepateikė, analitikus maloniai nustebino vadovų patvirtinimas, jog bus išlaikytas artim 50% metinė plėtra.
„Productivity and Business Processes“ segmentas, į kurį įeina „Office“ programinė įranga, „LinkedIn“ ir „Microsoft Dynamics“ uždirbo 14,69 mlrd. USD pajamų per ketvirtį ir pasiekė 25% augimą. Socialinis tinklas „LinkedIn“ pajamas augino 46% ir, anot vadovo Satya Nadella, jau generuoja 10 mlrd. USD pajamų per metus.
„Google“ reklamos segmentą skatino padidėjęs verslo aktyvumas
„Google“ motininė įmonė „Alphabet Inc.“ nuramino investuotojų rūpesčius dėl jau ketvirto federalinio antimonopolinio tyrimo per metus solidžiais rezultatais. Įmonės pajamos augo 62% ir siekė 61,9 mlrd. USD, o pelnas net 169% ir siekė 27,26 USD akcijai. „Alphabet“ vadovas Sundar Pichai pažymėjo rekordinį verslo aktyvumą ir reklamų pajamas, tiek iš pagrindinės paieškos platformos, tiek iš „YouTube“.
Antroje metų pusėje įmonės maržų plėtrai neigiamą įtaką turės kylantys kintamieji kaštai ir aukšta lyginamoji rezultatų bazė 2020 m. pabaigoje. Vidutiniu laikotarpiu analitikai pabrėžia sėkmingą debesų kompiuterijos paslaugų plėtrą. Nors šis segmentas vis dar išlieka nuostolingas, tačiau yra trečias pagal pajamas pasaulyje po „Amazon“ ir „Microsoft“ bei turi 8% globalios rinkos dalį. Segmento pajamos per metus augo 54% ir siekė 4,63 mlrd. USD.
„Facebook“ fokusas į ilgalaikę „metarealybės“ viziją
Socialinio tinklo „Facebook“ pajamos augo 55,5% per metus ir siekė 29,07 mlrd. USD antrajame metų ketvirtyje. Įmonė pranoko ne tik pajamų, bet ir pelno akcijai prognozę (3 USD) ir generavo 3,61 USD EPS. Vis tik aktyvių vartotojų skaičius, ketvirtyje siekęs 2,9 mlrd., vos pasiekė norimą ribą.
Pati įmonė įspėjo apie silpnesnę antrą 2021 m. pusę tiek pajamų, tiek pelno, tiek vartotojų augimo skaičiuose. Didelę reikšmę turi naujieji „Apple“ operacinės sistemos pokyčiai, leidžiantys uždrausti vartotojų sekimą programėlėse ir taip sumažinantys „Facebook“ reklamos pajamas.
Įmonės vadovas Mark Zuckerberg komentuodamas rezultatus skatino žvelgti į dar tolimesnę įmonės viziją. „Facebook“ sieks plėstis į virtualios realybės sprendimus, nes mano, jog interneto ateitis yra „metarealybėje“, kurioje vartotojai sąveikauja ne rašydami ar video formatu, o yra „viduje“ interneto. Įmonė mano, jog ši kryptis bus ne tik „Facebook“ verslo, tačiau ir naujos interneto kartos bendravimo pagrindas.
„Amazon“ nuvylė tiek pajamų rezultatu, tiek ateities prognozėmis
„Amazon“ rezultatai nuvylė analitikus dėl realios ekonomikos atsidarymo sumažėjus e-komercijos augimui. Įmonė generavo 113,1 mlrd. USD pajamas (2 mlrd. USD mažiau nei tikėtasi) ir 15,12 USD pelną akcijai, pranokusį 12,32 USD lūkesčius. Ateinančiame ketvirtyje įmonė tikisi generuoti 106-112 mlrd. USD pajamų – 8% mažiau nei „Bloomberg“ surinktų analitikų vertinimų vidurkis.
Stipresnį pelno augimą nulėmė toliau sparčiai besiplečiantis debesų kompiuterijos segmentas „Amazon Web Services“ (AWS). Ši verslo dalis pajamas augino 37% iki 14,81 mlrd. USD. „AWS” veiklos marža siekė 28,3%, o pats verslas turi 33% globalios debesų kompiuterijos rinkos dalį.
Kaip reagavo rinkos?
„Apple“ akcijos krito 1,2%, „Microsoft“ – 0,1% o „Alphabet“ C klasės (GOOG) akcijų nuosmukis siekė 0,3%. Stipriausiai krito „Facebook ir „Amazon“ akcijos – po rezultatų paskelbimo sekančią dieną akcijos kaina užsidarė atitinkamai 4% ir 7,5% žemiau.
Susiję straipsniai:
– Daugiau įžvalgų rasite mūsų YoutTube kanale
– Daugelio didžiųjų JAV bankų paskelbti rezultatai pranoko prognozes, bet rinkos reagavo santūriai