„Fastlink“ „Consilium optimum“| Viešas obligacijų platinimas (lapkričio 29 – gruodžio 18 d.)

SUŽINOTI DAUGIAU
Susisiekite
+370 5 249 82 72
[contact-form-7 404 "Not Found"]

Jūsų žinutę gavome.
Netrukus su Jumis susisieksime.




BALANDIS | Mėnesio ESG analizė: PUMA

Matydami augantį investuotojų susidomėjimą socialiai atsakingu verslu, „W Invest“ kartu su „Orion Wealth“ kiekvieno mėnesio pradžioje apžvelgia pasirinkto sektoriaus ESG reitingo lyderį ir išanalizuoja jo finansinius rodiklius.

Balandžio mėnesį pristatoma aprangos kompanija iš Vokietijos – „Puma“.

Apie PUMA

– „Puma“ įkurta 1948 metais, po brolių Dasslerių kivirčo, jų bendrai kompanijai išsiskyrus. Kita po atskirties sukurta įmonė dabar žinoma kaip „Adidas“.
– Frankfurto vertybinių popierių biržoje „Puma“ pradėta kotiruoti 1986 metais.
– Didžiausią kompanijos pajamų dalį (45%) sudaro avalynė, antroje vietoje – rūbai (38%).
– Pastaruosius metus „Puma“ stipriai plėtė savo avalynės atšaką, kurios pardavimai nuo 2016-ųjų išaugo 78%.
– Kompanija plečia savo veiklą Azijoje, kurioje per paskutinį ketvirtį pardavimai išaugo 11,8%, lyginant su laikotarpiu prieš metus.
– Įmonės rinkos kapitalizacija yra 13 milijardų eurų, o joje dirba daugiau nei 14 tūkstančių darbuotojų.

Įmonė atrinkta pagal žemiau pateiktus kriterijus

• ESG reitingo lyderė
• Stiprus atsigavimas po COVID – 19 sukelto šoko pardavimams
• Mažesnė, nei konkurentų, santykinė skola
• Užtikrintas augimas Azijoje
• Iki COVID – 19 augęs pelningumas

Orion portfelio valdytojos komentaras

Greta Dapšauskaitė | Orion portfelio valdytoja

 

Pastaraisiais metais sportbačių lentynose buvo galima išvysti vis daugiau „Puma“ prekinio ženklo. Pagrindinė to priežastis yra aktyvus kompanijos asortimento plėtimas norint užimti didesnę ne tik rūbų, kurių pardavimai augo, tačiau ir laisvalaikio avalynės rinkos dalį.

Iki pandemijos augusios pajamos parodė stiprią įmonės galimybę plėstis, tačiau augimas buvo sustabdytas sulėtėjusio ne pirmo būtinumo prekių vartojimo bei karantino visame pasaulyje. Skirtingai nei daug kitų aprangos sektoriaus įmonių, „Puma“ gan greitai grįžo į buvusią pajamų augimo stadiją ir po labai sudėtingo 2020m. antrojo ketvirčio (pajamos krito 32% lyginant su laikotarpiu prieš metus), atėjo rekordiniai trečiasis ir ketvirtasis, kuriais pardavimai ne tik pasiekė prieš-pandeminius lygius, tačiau juos ir pranoko.

Spartus pardavimų atsigavimas gali atskleisti ir kitą 2021-ųjų antrojoje pusėje laukiamą efektą – prabangos bei ne pirmo būtinumo prekių vartojimo augimą. Susikaupus pinigų rezervui, sėkmingai vykstant skiepijimo procesui bei metų viduryje atslūgstant karantinams, galima tikėtis didelio žmonių išlaidavimo tokioms prekėms kaip rūbai, prabangos prekės ir kelionės. „Puma“ aktyvi marketingo kompanija, kurios didžiausia žvaigždė yra futbolininkas Neymar, bei „šviežias“ prekių asortimentas paruošė kompaniją vartojimo pakilimui bei galimybėms užsiimti naujas pozicijas rinkoje.

Taip pat stebint aprangos sektorių, labai svarbu atkreipti dėmesį į stiprų jo paklausos augimą Azijoje, o ypatingai Kinijoje. Jau dabar Kinija sudaro didžiausią prabangos prekių rinką, kurioje 2020-aisiais, skirtingai nei likusiame pasaulyje, buvo fiksuotas tokių prekių paklausos augimas. Norint užimti kuo didesnę tokios didelės rinkos dalį, įmonės artimiausiais laikotarpiais turi užtikrinti augančius pardavimus būtent šiame regione. „Puma“ paskutinį ketvirtį Azijoje fiksavo aukščiausią – 11,8% pardavimų augimą, lyginant su 2019-ųjų 4 ketvirčiu. Taip pat regione fiksuotas ir metinis 8,2% augimas.

MSCI vertina „Pumą“ kaip geras darbo sąlygas suteikiančią įmonę, kas yra ypatingai svarbu aprangos sektoriui, dažnai susiduriančiam su gamyklų darbuotojų išnaudojimo skandalais. Tiesa, kompanija buvo įsivėlusi į panašaus tipo skandalus, iš kurių paskutinis buvo 2017-aisiais, tačiau paskutinius kelerius metus jų buvo išvengta ir darytina išvada, jog šiuo metu tai yra viena iš labiausiai socialiai atsakingų aprangos sektoriaus kompanijų.

Greta
Dapšauskaitė
Taip pat stebint aprangos sektorių, labai svarbu atkreipti dėmesį į stiprų jo paklausos augimą Azijoje, o ypatingai Kinijoje. Jau dabar Kinija sudaro didžiausią prabangos prekių rinką, kurioje 2020-aisiais, skirtingai nei likusiame pasaulyje, buvo fiksuotas tokių prekių paklausos augimas. Norint užimti kuo didesnę tokios didelės rinkos dalį, įmonės artimiausiais laikotarpiais turi užtikrinti augančius pardavimus būtent šiame regione. „Puma“ paskutinį ketvirtį Azijoje fiksavo aukščiausią – 11,8% pardavimų augimą, lyginant su 2019-ųjų 4 ketvirčiu. Taip pat regione fiksuotas ir metinis 8,2% augimas.

 

Kas yra ESG reitingas ir kuo jis svarbus?

ESG reitingu vertinama įmonės aplinkosaugos, socialinė ir valdymo veikla (angl. Environmental, Social, and Governance).

Aukštai ESG reitinge pozicionuojama įmonė vertinama kaip socialiai atsakinga, draugiška aplinkai, o tokios įmonės vadyba veikiai skaidriai ir efektyviai. Taip valdomos įmonės dažnai yra laikomos stabilesniu ir užtikrintu investavimo objektu dėl palankesnių jų ateities rezultatų prognozių.

Aukštą ESG reitingą turinčių įmonių veikla yra orientuota į ilgalaikį pridėtinės vertės kūrimą, o ne grįsta trumpalaikiais laimėjimais.

Matydami augantį investuotojų susidomėjimą socialiai atsakingu verslu, „W Invest“ kartu su „Orion Wealth“ kiekvieno mėnesio pradžioje apžvelgia pasirinkto sektoriaus ESG reitingo lyderį ir išanalizuoja jo finansinius rodiklius.

Susiję straipsniai ir kitos naujienos

– KOVAS | Mėnesio ESG analizė: NVIDIA

– VASARIS | Mėnesio ESG analizė: ENEL

– Kodėl tvarus investavimas sulaukia vis didesnio dėmesio?

– Tvarus investavimas – tendencija įrodžiusi savo atsparumą pandemijai

– Investuoti ar taupyti: kiek moterims kainuoja NEinvestavimas?

Orion Youtube kanalas

 

Bendro pobūdžio rinkodaros pranešimas [BPR]

Investicinė idėja yra bendro pobūdžio rinkodaros pranešimas (angl. Marketing communication). Pateikiama informacija atspindi Tarpininko darbuotojo nuomonę jos pateikimo metu ir bet kada gali pasikeisti. Idėjos galiojimo/pasinaudojimo terminas ne ilgesnis kaip kalendorinė savaitė nuo BPR datos. Tarpininko nuomone, idėja gali būti įdomi siekiantiems aukštesnės nei vidutinė grąžos ir galintiems investuoti prisiimant didesnę riziką. Idėja neturėtų naudotis saugios investavimo krypties investuotojai toleruojantys žemą riziką. Tarpininkas neįsipareigoja atnaujinti informacijos, pateiktos investicinėje idėjoje. Prieš priimdami investicinį sprendimą pasitarkite su savo konsultantu.

Tai ne asmeninė rekomendacija
Ši informacija parengta neatsižvelgiant į konkretaus asmens investavimo tikslus ir poreikius, finansinę situaciją bei kitas asmenines aplinkybes, todėl nėra ir negali būti traktuojama kaip asmeninio pobūdžio rekomendacija (verslo, teisės, investavimo, mokesčių ar apskaitos), pasiūlymas ir/ar paskatinimas sudaryti sandorį. Informacija teikiama tik informavimo ir/ar papildomos naudos rinkodaros (angl. value added marketing) tikslais.

Tai ne investicinis tyrimas
Informacija, kuri gali būti suprantama kaip investicinis tyrimas, nėra parengta pagal teisės aktų nustatytus reikalavimus, skirtus užtikrinti investicinio tyrimo nepriklausomumą. Informacijos rengėjas gali būti investavęs į BPR minimą turtą, teikti paslaugas ar turėti kitų susitarimų ar ryšių su BPR minimais subjektais.

Tai ne garantija
Informacija parengta remiantis šaltiniais, kuriuos informacijos rengėjas laiko patikimais, bet neatliko atskiro patikrinimo. Informacija pateikiama „tokia kokia yra“ (angl. „as is“). Informacijos rengėjas nereiškia garantijų, patvirtinimų ir neprisiima atsakomybės dėl pateiktos informacijos teisingumo, išsamumo ir/ar tikslumo, taip pat galimų išlaidų, nuostolių ir/ar kitokios galimos žalos dėl pasinaudojimo informacija.

STRAIPSNĮ PARUOŠĖ
Greta Dapšauskaitė
Orion | Portfelio valdytoja